Ήταν το θέμα που συζητήθηκε περισσότερο και από τη νίκη του Μαρκ Μάρκεθ στο Grand Prix του MotoGP στο Μπρνο της Τσεχίας, που έβαλε ξανά τον Ισπανό σε τροχιά τίτλου.
Κατά τη διάρκεια του Sprint του Σαββάτου, στον προ-τελευταίο γύρο, ο Μάρκο Μπετσέκι είχε πτώση, που σήμαινε ότι δεν θα έπαιρνε βαθμούς, και θα τον πλησίαζαν οι υπόλοιποι οδηγοί στη βαθμολογία, όντας ο ίδιος επικεφαλής.
Κατά τη διάρκεια της πτώσης, κι ενώ κριτές προσπαθούσαν να σηκώσουν τη μοτοσυκλέτα, ο Μπετσέκι πήγε, έσπρωξε έναν στο πρόσωπο, κι έπειτα τον χαστούκισε κιόλας.
Τα πλάνα έδειχναν τον κριτή να ανεβάζει στροφές στον κινητήρα -πιθανότατα κατά λάθος- με τον Μπετσέκι να αντιδρά με αυτόν τον τρόπο βλέποντας αυτή την ενέργεια.
Το περιστατικό καταγράφηκε και ώρες αργότερα οι αγωνοδίκες απέκλεισαν τον Μπετσέκι από τη συμμετοχή του στο Grand Prix της Κυριακής.
Marco Bezzecchi has lost his cool after his #CzechGP Sprint race crash#MotoGP pic.twitter.com/xjYjneUIBx
— TNT Sports Bikes (@bikesontnt) June 20, 2026
Η Aprilia άσκησε έφεση αλλά απορρίφθηκε, ενώ ο 27χρονος οδηγός ζήτησε συγνώμη.
«Αυτή η συμπεριφορά δεν πρέπει να συμβαίνει και δεν υπάρχει καμία δικαιολογία γι’ αυτήν. Ζητώ συγγνώμη από όλους, την Aprilia Racing και όλους τους οπαδούς μου», είπε.
Το θέμα είναι και τι είπαν άλλοι οδηγοί για την αντίδραση του Ιταλού, αλλά και την ποινή.
Οι αναβάτες καταδίκασαν ομόφωνα τις ενέργειες του Bezzecchi, παρόλο που κατάλαβαν γιατί αντέδρασε με τέτοιο τρόπο εν μέσω έντασης, αλλά οι απόψεις διίσταντο αναφορικά με τη σοβαρότητα της ποινής.
Πάντως, οι απαγορεύσεις συμμετοχής σε αγώνα είναι εξαιρετικά σπάνιες στο MotoGP.
Δηλώσεις άλλων οδηγών
Μαρκ Μάρκεθ
«Δεν θα κάνω επιπλέον σχόλια επειδή υπάρχει ήδη πολύς θόρυβος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μπορεί να συμβεί. Είμαστε νέοι. Μαθαίνουμε πράγματα μπροστά σε εκατομμύρια ανθρώπους. Έτσι, με φουλ αδρεναλίνη, ίσως με την απογοήτευση της πτώσης. Φυσικά, νομίζω ότι έμαθε κάτι από την πράξη του, κι αυτό είναι όλο. Οι περισσότεροι από εμάς είμαστε περίπου 20 και 30 ετών, οπότε έχουμε ακόμα πολλά να μάθουμε στη ζωή».
Χόρχε Μαρτίν
«Νομίζω ότι είναι δύσκολο να το κρίνεις. Στη ζέστη της στιγμής, ο Μάρκο έκανε αυτό που έκανε. Νομίζω ότι μετά από αυτή την ποινή, δεν θα το ξανακάνει. Ξέρω ότι οι κριτές είναι εκεί για να μας βοηθήσουν. Αλλά μερικές φορές, όταν τρακάρεις και δεν βλέπεις αυτό που θέλεις να δεις, θυμώνεις. Σίγουρα δεν εγκρίνω την πράξη του».
Λούκα Μαρίνι
«Είναι αλήθεια ότι εκείνη τη στιγμή έχουμε πολλή αδρεναλίνη ως αναβάτες. Κατάλαβε το λάθος του, εξήγησε και ζήτησε συγγνώμη και όλα αυτά, οπότε όλοι συμφωνούν με τη συμπεριφορά του σήμερα. Πρέπει πάντα να είμαστε κατά της βίας. Η ποινή είναι μεγάλη επειδή δεν είχε ξανασυμβεί. Μερικές φορές στο παρελθόν, είχαμε κάποια σπρώξιμο ή κάποιες φωνές στον κριτή και έτσι δεν συνέβη ποτέ. Οπότε μπορώ να καταλάβω και τους κριτές που πήραν αυτή την απόφαση. Ο Μπεζ είναι ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος, κάτι που κάνει τα πάντα πιο δυνατά. Αν ήταν ο τελευταίος αναβάτης στην εκκίνηση, ίσως όλα να κυλούσαν πιο ήρεμα. Νομίζω ότι όλοι μπορούν να καταλάβουν τους κριτές. Επίσης, ο Μπεζ κατάλαβε το λάθος του».
Φραντσέσκο Μπανιάια
«Τον γνωρίζω πολύ καλά. Ξέρω πώς μπορεί να σε επηρεάσει η αδρεναλίνη. Αυτό δεν αφαιρεί όσα έκανε στον κριτή. Είναι εκεί και εργάζονται για σένα. Αλλά η τιμωρία ήταν πολύ βαριά. Και η αποβολή από έναν αγώνα είναι τεράστια. Είδαμε πολλά παρόμοια πράγματα στο παρελθόν. Ποτέ δεν συνέβη τέτοια ποινή. Οπότε θέλω να πω ότι είναι τεράστια».
Πέδρο Ακόστα
«Σκληρή ποινή. Νομίζω η πιο δυνατή που έχω δει ποτέ. Εντάξει, λέμε ότι αυτό είναι ένα άθλημα που τα παιδιά μπορούν να δουν στην τηλεόραση. Αλλά τελικά, οι γονείς σου είναι αυτοί που σε ενημερώνουν για το τι είναι καλό και τι κακό. Είμαστε με αδρεναλίνη εδώ. Δεν λέω ότι αυτό που έκανε ο Μπεζ είναι καλό. Δεν υπάρχει τρόπος να το δικαιολογήσεις. Η ποινή ήταν σκληρή, αλλά νομίζω ότι ήταν η σωστή. Πάνω από οτιδήποτε άλλο, πρέπει να σεβόμαστε όλους όσους κάνουν αυτό το πρωτάθλημα να πάει μπροστά, γιατί χωρίς τους κριτές, δεν οδηγούμε».
Τζακ Μίλερ
«Δεν είναι δική μου θέση να σχολιάσω. Όλοι τα λέμε και κάνουμε λάθη. Σήμερα το πλήρωσε»
Φάμπιο ντι Τζιαναντόνιο
«Νομίζω ότι η γνώμη μου δεν είναι και τόσο σημαντική. Είμαι απλώς χαρούμενος για τις εικόνες που είδα σήμερα το πρωί, του Μπετζέκι να πηγαίνει στον κριτή. Στο τέλος, από ανθρώπινης πλευράς, συναντιούνται. Ήταν μια ωραία εικόνα. Είναι πάντα υπέροχο όταν ένας άνθρωπος παραδέχεται το λάθος του. Είναι κάτι ώριμο».
Φράνκο Μορμπιντέλι
«Έχω μια άποψη. Ο Αλέις Εσπαργκαρό έπρεπε να είχε λείψει και από εκείνον τον αγώνα στο Κατάρ το 2023, γιατί με χτύπησε στην πίστα. Κι εγώ είμαι άνθρωπος, και ο κριτής είναι άνθρωπος. Αυτό που έκανε ο Μάρκο ήταν λάθος και ήταν κακό. Καταλαβαίνω την ποινή και καταλαβαίνω τα πάντα. Σκέφτομαι τον εαυτό μου».
Πηγή: www.newsit.gr
