Different News Blog Πολιτική Λιβάνιος για αυτοδιοικητικές εκλογές: «Ο β’ γύρος έχει κλείσει τον κύκλο του» – Σφοδρή αντιπαράθεση με την αντιπολίτευση
Πολιτική

Λιβάνιος για αυτοδιοικητικές εκλογές: «Ο β’ γύρος έχει κλείσει τον κύκλο του» – Σφοδρή αντιπαράθεση με την αντιπολίτευση

Σε μετωπική σύγκρουση για τις εκλογές στην τοπική αυτοδιοίκηση μπήκε την Πέμπτη (25.06.2026) ο Θεόδωρος Λιβάνιος, υπερασπιζόμενος από το βήμα της Βουλής το νέο εκλογικό σύστημα και υποστηρίζοντας ότι «ο β’ γύρος έχει κλείσει τον κύκλο του».

Ο Θεόδωρος Λιβάνιος παρουσίασε τις αλλαγές για τις εκλογές στην τοπική αυτοδιοίκηση ως παρέμβαση που, κατά την κυβέρνηση, θα αυξήσει τη συμμετοχή και θα ενισχύσει τη νομιμοποίηση των αιρετών, την ώρα που σύσσωμη η αντιπολίτευση κατήγγειλε ρυθμίσεις «κομμένες και ραμμένες» στα μέτρα της ΝΔ.

Η αντιπαράθεση ξέσπασε με αφορμή τα άρθρα 54, 56 και 57 του νομοσχεδίου του υπουργείου Εσωτερικών για τον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Τα κόμματα της αντιπολίτευσης στήριξαν την ένσταση αντισυνταγματικότητας που κατέθεσε το ΠΑΣΟΚ, η οποία ωστόσο απορρίφθηκε από τους βουλευτές της κυβερνητικής πλειοψηφίας.

«Η ένσταση θα μπορούσε να έχει τον τίτλο “δεν μας αρέσει το εκλογικό σύστημα, άρα είναι αντισυνταγματικό”», ανέφερε ο υπουργός Εσωτερικών, απαντώντας στην κριτική της αντιπολίτευσης.

«Το σύστημα των δύο γύρων έχει κλείσει τον κύκλο του»

Ο Θεόδωρος Λιβάνιος υποστήριξε ότι το ισχύον σύστημα των δύο γύρων δεν ανταποκρίνεται πλέον στις ανάγκες της αυτοδιοικητικής εκπροσώπησης, καθώς οδηγεί σε μειωμένη συμμετοχή, ταλαιπωρία των ψηφοφόρων και πολιτικές συναλλαγές μεταξύ πρώτης και δεύτερης Κυριακής.

«Νούμερο ένα στόχος είναι να αντιμετωπιστεί η μειωμένη συμμετοχή των πολιτών, ιδίως στον β’ γύρο των αυτοδιοικητικών εκλογών», σημείωσε, κάνοντας λόγο και για ανάγκη περιορισμού των «παζαριών μεταξύ πρώτου και δεύτερου γύρου».

Ο υπουργός υπογράμμισε ότι το Σύνταγμα δεν επιβάλλει συγκεκριμένο εκλογικό σύστημα, ούτε προβλέπει υποχρεωτικά εκλογή σε δύο γύρους. Στο ίδιο πλαίσιο, απέρριψε τις αιτιάσεις περί αντισυνταγματικότητας, υποστηρίζοντας ότι η κριτική της αντιπολίτευσης είναι πολιτική και όχι θεσμική.

Απαντώντας δε στις αναφορές περί «συστήματος Φρανκενστάιν», αντέτεινε ότι «σύστημα Φρανκενστάιν ήταν το πρωτοφανές σε όλη την υφήλιο, να κερδίζει δήμαρχος από την πρώτη Κυριακή και να είναι μειοψηφία μέσα στο δημοτικό του συμβούλιο».

«Θέλετε να βγαίνουν οι δικοί σας»

Από την πλευρά της αντιπολίτευσης, οι τόνοι ανέβηκαν από την πρώτη στιγμή. Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Παναγιώτης Δουδωνής κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι αλλάζει τους κανόνες με γνώμονα το ποιοι θα εκλέγονται.

«Θα μπορούσατε να ψηφίσετε μία διάταξη που θα λέει ότι θα έχουμε πάντα πρωθυπουργό Μητσοτάκη, Πρόεδρο της Δημοκρατίας Τασούλα και δήμαρχο Αθηναίων Μπακογιάννη», είπε σε σκωπτικό τόνο.

Σκληρή ήταν και η τοποθέτηση του γενικού γραμματέα του ΚΚΕ Δημήτρη Κουτσούμπα, ο οποίος χαρακτήρισε την κυβερνητική πρόταση «ιλαροτραγωδία».

«Προτείνετε έναν εκλογικό νόμο με χαρακτηριστικά παπατζή. Εδώ δήμαρχος, εκεί δήμαρχος, πού είναι ο δήμαρχος;», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Στο επίκεντρο ο Δήμος Αθηναίων

Στο αποτέλεσμα του Δήμου Αθηναίων παρέπεμψε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Φάμελλος, υποστηρίζοντας ότι η κυβέρνηση δεν μπορεί να αποδεχθεί την ήττα της.

«Δεν μπορούν να χωνέψουν ότι έχασαν τον Δήμο Αθηναίων», ανέφερε, κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι αλλάζει το εκλογικό σύστημα επειδή θυμάται «τον θυμό των δικών της ψηφοφόρων».

Ο κ. Φάμελλος προειδοποίησε ότι το νέο σύστημα, με το οποίο –όπως είπε– δεν απαιτείται ούτε 42%, ενέχει «κίνδυνο ανεπαρκούς αντιπροσωπευτικότητας». Παράλληλα, επέκρινε την κυβέρνηση ότι βάζει την περικοπή του κόστους δίπλα στη δημοκρατική επιλογή των πολιτών.

«Τώρα σας νοιάζουν τα λεφτά; Το 1 δισ. που κλάπηκε στον ΟΠΕΚΕΠΕ; Θέλετε να βγαίνουν οι δικοί σας. Ξεκάθαρα», είπε.

Στο ίδιο μήκος κύματος, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Ελληνικής Λύσης Κωνσταντίνος Χήτας υποστήριξε ότι «το πάθημα Μπακογιάννη φέρνει το σημερινό αντισυνταγματικό εξάμβλωμα».

Πηγή: www.newsit.gr

Exit mobile version